tisdag 6 november 2012

Portugal?

Nej bilden ovan är inte från Portugal utan från Grekland. Grekland är det landet som vi rest till flest gånger. Oftast har vi båtluffat och helst i Dodakaneserna, den ö-grupp som Rodos och Kos ingår i. På Rodos har vi inte stannat så många nätter eftersom vi är lite massturismkänsliga (långt ord blev det).
Öarna som vi gillar att besöka har undgått den totala exploateringen och det är görskönt, som vi göteborgare säger.
Varför skriver jag då Portugal som rubrik idag? Jo för att även om jag aldrig ens varit där blir det nog till Portugal som vi kommer flytta. FLYTTA? Ja flytta.
Men kära nån. Varför vill ni/skall ni flytta utomlands kanske du undrar. Jo för som Kenneth Duell, galenigrekland@blogspot.com, som bor på Kreta säger. "Förut levde jag mitt liv i svartvitt. Nu lever jag det i färg."  Jag tycker det är så rätt tänkt.
Dessutom är vi snart för gamla för att flytta och vi vill flytta medan vi har ork till det.

Varför vi började tänka på Portugal var en föreläsning som vi var på för ett par år sedan. Den handlade om de gynnsamma skattereglerna för oss att flytta till Portugal. Det var då vi började kolla upp fler fakta, titta på bostadspriser osv.
Tanken är väl att vi skall hyra ett år eller så först innan vi slår till. För det är tydligen ganska vanligt att man som inflyttad ångrar sig och då sitter man där och kanske inte får sålt. Nä vi tänker hyra föest så vi i lugn och ro kan hitta.........

DRÖMHUSET

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar